Elämän edellytyksistä pidettävä huolta myös maaseudulla

Onko kaupungeissa ja maaseudulla asuvilla yhtäläiset mahdollisuudet onnistua elämässään? Maaseudulla asuvien elämässä onnistumisen edellytykset ovat monelta osin kapeutuneet Suomessa, mutta toisaalta hyvinvointia tuovat esimerkiksi hiljaisuus, puhtaus ja rauha. Erityisesti maaseutuyrittäjät tarvitsevat tukea, jotta maaseutu pysyy elinvoimaisena.

Tarja Tuovinen-Kakko pohtii blogitekstissään, kuinka maaseudulla asuvia voidaan tukea yritystoiminnan kehittämisellä ja ennaltaehkäisemällä työuupumusta. Lue koko blogi täältä!

Kirjoittaja on Diakin sosiaalialan lehtori sekä ”Työkykyä ja hyvinvointia maaseudun yrittäjille” -hankkeen asiantuntija ja ”Mitä sinulle kuuluu? Siikajoki, välittämisen ja vuorovaikutuksen yhteisö” -hankkeen koordinaattori.