Farmarissa tavattiin – päätöstapahtuman tunnelmia

Maatalousyrittäjän työura muutoksessa -hankkeen päätöstapahtuma järjestettiin Farmari- messuilla Mikkelissä torstaina 30.6.22 klo 11.00–11.30.

Jussi Vatasen johdolla keskusteltiin hankkeen taustoista, tavoitteista, toimintamalleista ja tuloksista. Hankkeessa on kuluneiden reilun kahden vuoden aikana tavattu yrittäjiä, toteutettu mielen taitojen ohjausta netissä ja livenä, järjestetty työnohjausta ja suunniteltu uusia urapolkuja.

Jonna ja Ville Kääriäinen kertoivat omia kokemuksiaan sekä yrittäjän arjesta, omasta hyvinvoinnista huolehtimisen tärkeydestä että työnohjauksen merkityksestä työn sujuvoittamisessa. Hanketiimistä keskustelussa mukana olivat työnohjaaja Minna Laitinen ProAgria Etelä-Savosta ja projektipäällikkö Merja Nykänen Diakonia-ammattikorkeakoulusta. He korostivat toimijoiden oikea-aikaisen ja tiiviin yhteistyön merkitystä maatalous- ja maaseutuyrittäjien muutosten tukemisessa.

Näyttelijä Jussi Vatanen viljelee sisarustensa kanssa kotitilaansa Sonkajärvellä. Kuuntele Jussin mietteitä sekä maatalouden nykytilasta että Maatalousyrittäjän työura muutoksessa -hankkeesta YLE Areenassa.

Kuvassa Jussi Vatanen, Ville Kääriäinen, Jonna Kääriäinen, Merja Nykänen, Minna Laitinen