Mitä tuloksia hankkeessa saatiin – kuuntele Yle Areenassa

Työikäisten maatalousyrittäjien hyvinvointia ja voimavaroja vahvistettiin Maatalousyrittäjän työura muutoksessa-hankkeessa Etelä-Savossa vuosina 2020 -2022. Maatalousyrittäjien toiveita kuultiin tilakäynneillä ja toimintaa rakennettiin sen pohjalle. Hankkeessa yrittäjillä oli mahdollisuus osallistua maksutta mm. yksilövalmennukseen ja työnohjaustoimintaan sekä erilaisiin hyvinvointitapahtumiin ja -kursseille verkossa ja livenä. Benchmarking- ja opintomatkoilla ammennettiin tietoa toisten kokemuksista ja verkostoiduttiin kollegojen kanssa.

Tilakäynneillä Diakonia-ammattikorkeakoulu on vastannut yrittäjän hyvinvoinnin tukemisesta ja ProAgria Etelä-Savo maatalousyrityksen talouden, tuotannon ja yritysstrategian kehittämisestä.

Mitä tuloksia hankkeessa saatiin? Mitä on moniammatillinen yhteistyö käytännössä? Tutustu hankkeen mediatiedotteeseen ja kuuntele projektipäällikkö Merja Nykäsen haastattelu, jossa hän pohtii myös huoltovarmuutta ja suomalaisen ruuantuotannon tulevaisuutta. Haastattelijana Sari Ursin, Yle Radio Suomi Mikkeli.