Siirry sisältöön

Kurkista maaseudun yrittäjien arkeen

Maaseutuyrittäjät ovat moninainen joukko. Mukaan mahtuu yksinyrittäjiä ja työllistäviä yrityksiä, yritystoimintaa aloittavia ja sitä jo pitkään harjoittaneita, isompia ja pienempiä toimijoita monilta eri aloilta. Yhteistä on toimiminen kasvukeskusten ulkopuolella maaseutuympäristössä.

Kokosimme tälle sivulle muutamia Maaseutuyrittäjien työkyvyn ja hyvinvoinnin edistäminen -hankkeeseen osallistuneiden yrittäjien tarinoita.

Yrittäjä, mieti omaa hyvinvointiasi!

Valmentaja ja Kunnostamon yrittäjä Anu Suotula-Teppo innostuu uusista asioista, kulkee asiakkaidensa rinnalla ja haluaa kehittää itseään. Viimeisten vuosien aikana toisten tsemppaaja on oppinut olemaan armollinen myös itselleen.

Lue Anun yrittäjätarina!

Valmentaja Anu Suotula-Teppo makaa kuvassa vatsallaan lattialla treenivaatteissa ja nojaa leukaansa kyynärpäistä taivutettuihin käsiin. Maassa on kaksi käsipainoa Anun vieressä.

Koulutukset tuovat uusia näkökulmia

Maanviljelijä Heikki Moilasen mielestä on tärkeää löytää aikaa toisten yrittäjien tapaamiseen ja oman osaamisen vahvistamiseen. Erilaisista koulutuksista ja webinaareista saa uusia näkökulmia ja asiantuntijatietoa.

Lue Heikin yrittäjätarina!

Heikki Moilanen oranssit metsästysvaatteet päällä ja kivääri selässä

Työhyvinvointi nojaa työn hyvään arkeen

Kotipalveluyrittäjä Maarit Halonen kannustaa työntekijöitä ottamaan asioita puheeksi, jos jokin painaa mieltä. Työhyvinvointi perustuu Arjen Avuxi -yrityksessä arkiseen johtamiseen ja työntekijöiden toiveiden kuuntelemiseen.

Lue Maaritin yrittäjätarina!

Kotipalveluyrittäjä Maarit Halonen seisoo silityslaudan takana ja pitää sylissään 2-vuotiasta Aleksi-poikaa. 4-vuotias Saku seisoo tuolilla ja silittää.

Toisten yrittäjien kanssa keskustelu on tärkeä henkireikä

Maatilayrittäjä Sari Mikkola vetää Rantsilan emäntien vertaisryhmää ja suunnittelee Green care -yrityksen perustamista emolehmiä kasvattavan maatilan yhteyteen.

Lue Sarin yrittäjätarina!

Kasvikuva Sari Mikkolasta

Asiakkaat löytyvät sosiaalisen median avulla

Luontomatkailuyrittäjä Timo Kaikkonen vie pieniä ryhmiä Hossan kansallispuistoon kokemaan erilaisia luontoelämyksiä. Sosiaalinen media on yrittäjälle keskeinen väline palvelujen markkinointiin ja uusien asiakkaiden löytämiseen.

Lue Timon yrittäjätarina!

Timo Kaikkonen istuu kajakissa samojedinkoira Väinön kanssa